Blog / CASE: Jak w innowacyjny sposób zaangażować publiczność?

 

Klient

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – Gala konkursu i Konferencja INNOVATION 2019

Termin

15-16 kwietnia 2019

Tło

Konkurs Innovation nagradza zarówno projekty, usługi czy rozwiązania zmieniające świat globalnie, jak i małe ale efektywne i nowatorskie idee. Obok technologii organizatorzy doceniają kampanie społeczne i działania z zakresu CSR-u, tworząc tym samym katalog najlepszych polskich innowacji z ostatniego roku. Zwycięzców wyłania jury konkursowe złożone z wybitnych ekspertów w zakresie marketingu, komunikacji i technologii.

Nagrody wręczane są na uroczystej Gali, a dzień później odbywa się Konferencja, na której prezentowane są nagrodzone projekty i  zapraszani międzynarodowi eksperci, przedstawiający światowe trendy.

Wyzwanie

  • Jak zaangażować uczestników wydarzenia Innovation 2019?
  • Jak wesprzeć komunikacyjnie organizatora do promowania wydarzenia w mediach społecznościowych?
  • Jak stworzyć platformę komunikacyjną i informacyjną wpisującą się w światowe trendy, mając na uwadze charakter wydarzenia i innowacyjność prezentowanych na nim projektów?

Rozwiązanie

Zdecydowaliśmy się wpisać nasze działania w innowacyjny charakter imprezy i już na wejściu zaskoczyć uczestników wydarzenia. We współpracy z firmą Visual Media Polska stworzyliśmy aplikację, której zadaniem było wspieranie organizatorów w informowaniu i angażowaniu gości wydarzenia. Zainstalowaliśmy dwa nośniki Digital Citylight – pierwszy z nich stał przed wejściem na imprezę, a drugi na sali, gdzie odbywała się Gala i Konferencja. Na cyfrowych ekranach, dzięki stworzonej przez nas aplikacji, można było na żywo śledzić posty dotyczące wydarzenia oznaczone na Instagramie hasztagiem #Innovation2019 i publikowane na Facebooku bezpośrednio na stronie organizatora.

Oprawę graficzną wyświetlanych plansz dostosowaliśmy do layoutu wydarzenia, tworząc spójną i atrakcyjną dla odbiorców całość. Streaming z mediów społecznościowych publikowany był od razu na ekranach, a poprzednie posty można było zobaczyć poprzez scrollowanie przyciskiem „zobacz więcej”.

Organizatorzy publikowali na cyfrowym ekranie ciekawostki dotyczące Konkursu, sylwetki mówców czy kolejne punkty w harmonogramie wydarzenia. Natomiast uczestnicy dzielili się swoimi sukcesami i publikowali wspólne zdjęcia, a także ładowali telefony – bo taką możliwość dają wbudowane w Digital Citylighty gniazda USB.

Rezultat

Projekt cieszył się dużą popularnością wśród uczestników Innovation 2019 i doskonale wpisał się w innowacyjny charakter wydarzenia. Podczas wydarzenia Innovation na cyfrowych ekranach opublikowano łącznie 120 postów!  Pokazaliśmy, że smart rozwiązania, które mają zastosowanie w smart city, równie dobrze sprawdzają się w mniejszym wymiarze – w tym wypadku na terenie Gali i Konferencji Innovation 2019 ?

Więcej informacji o naszej cyfrowej ofercie – tutaj.