Blog / Z Nadzieją w nowy rok :) Widzimy się poza domem. Od 30 lat!

2020 to rok jubileuszu naszej firmy. Jesteśmy na rynku od 30 lat.

Niespodziewanie przyszło nam tę rocznicę obchodzić w rzeczywistości nowej, bardzo różnej od tej, do której przywykliśmy. Cały świat ogarnęła epidemia COVID-19, która odmieniła nasze życie i zwyczaje.

Jednak ten trudny rok zamykamy Nadzieją, którą znajdziecie… na naszych przystankach. W całej Polsce pojawiły się przepiękne plakaty Justyny Stoszek, malarki i rzeźbiarki, która od lat tworzy prace inspirowane naturą, a swoje działania skupia na szeroko rozumianej edukacji ekologicznej, relacji człowieka z naturą i ochronie środowiska.

Plakat, który w symboliczny sposób pokazuje, że gdzieś z mroków wyłania się nadzieja, to nasz wspólny komentarz i optymistyczne przesłanie na końcówkę tego covidego roku.

A jak to wszystko się zaczęło?

Odczuwając bardzo boleśnie na własnej skórze wiosenny lockdown, przekonywaliśmy, że marki już w początkowej fazie kryzysu powinny rozpocząć planowanie działań mających zapewnić im bezpieczny powrót na tory, gdy kryzys się zakończy. Zachęcaliśmy do działania zgodnie z zasadą: nie rezygnuj z komunikacji, ale dostosuj cele. Bo outdoor nadal działa!

W nowych warunkach rynkowych – w przekonaniu, że w czasie pandemii konsumenci oczekują od marek zaangażowania we wspólną sprawę, a budowanie relacji marki z konsumentami zostanie docenione również po czasie – stworzyliśmy Klientom możliwość włączenia się w kampanie społeczne w ramach #SpołecznieZaangażowanizAMS. Klienci mogli skorzystać z całej palety naszych rozwiązań komunikacyjnych, począwszy od tradycyjnych nośników, takich jak billboardy, a skończywszy na ofercie nośników cyfrowych – Digital Citylight, Digital Cityscreen, Digital Indoor. Wszystko w połączeniu z informacjami na naszym profilu Outdoor jest Cool! AMS. 

Z jednej strony zachęcaliśmy Klientów do aktywności, rozumiejąc, że kryzys jest również szansą, żeby odejść od rutyny, z drugiej – sami podjęliśmy wyzwanie. Bohaterami tego czasu stała się służba zdrowia, a myśli koncentrowały się wokół bezpieczeństwa.

Jeszcze przed wszechobecnymi komunikatami wspierającymi medyków, zakup produktów czy sprzętu medycznego, jako jedni z pierwszych dodawaliśmy otuchy pracownikom służby zdrowia na naszych nośnikach premium – Backlightach. Akcja „Dziękujemy Wam #sluzbazdrowia” – ta szczególna kampania będąca wyrazem podziękowania dla wszystkich pracowników służby zdrowia, powstała już w marcu 2020 r. Zorganizowaliśmy ją wspólnie z drukarniami Labo Print z Poznania i Servcomp z Warszawy. Kampania uzyskała bardzo pozytywny odbiór w mediach tradycyjnych i w social mediach. Działania były wyrazem podziękowania dla wszystkich, którzy w tym nadzwyczajnym czasie pracowali dzień i noc, by pomóc chorym i potrzebującym.

Kolejna – „Jeśli widzisz ten plakat, to znaczy, że nie mogłeś zostać w domu” – przypominającą tym, którzy nie mogli zostać w domu, o najważniejszych zasadach postępowania w czasie pandemii koronawirusa pojawiła się na naszych analogowych i cyfrowych citylightach na początku kwietnia. Na Premium Citylightach pokazaliśmy plakaty, gdzie w formie infografik przedstawione były najważniejsze zasady: myj / dezynfekuj ręce, nie dotykaj twarzy, zasłaniaj usta i nos, zachowaj odstęp. Digitalowe nośniki umożliwiły nam działanie w czasie rzeczywistym. Pokazywaliśmy na nich w pętli komunikaty – aktualizowane wraz z decyzjami władz – o zaleceniach jak „poruszać się” w czasach pandemii.

W tym samym czasie uruchomiliśmy cykl #PrzyjacieleGaleriiPlakatuAMS, do którego zaprosiliśmy współpracujących z nami grafików. Artystyczne komentarze dotyczące pandemii zaczęły pojawiać się w jedynej działającej wówczas galerii, jaką jest miasto. Cykl zainaugurował „ŚWIAT 2020” – plakat wybitnego grafika-plakacisty prof. Lecha Majewskiego. Interpretacje artystów prezentowaliśmy na Facebookowym profilu www.facebook.com/outdoor.jest.cool, na stronie galeriaplakatu.ams.com.pl i na przystankach.

 

 

Nasza akcja #SpołecznieZaangażowanizAMS uzyskała ogromny oddźwięk wśród klientów. Na ulicach, na naszych nośnikach pojawiły się komunikaty: jak zamienić codzienną higienę w zabawę, podziękowania od marek, zachęty do bezpiecznych zakupów przez internet, informacje o fundowaniu medykom darmowych przejazdów, kampanie na rzecz ogólnopolskiej platformy wsparciedlaszpitala.pl.

Włączyliśmy się również w akcję „Gdy to się skończy” zainicjowaną przez Gazeta.pl i BNP Paribas. Jej współtwórcami stali się internauci, którzy dzielili się swoimi planami na to, co zrobią, gdy skończy się pandemia koronawirusa. Wybrane „marzenia” można było zobaczyć na naszych nośnikach.

„Nie zamykajmy wszystkiego. Niech coś pozostanie otwarte” – nawoływali z naszych billboardów artyści z Galerii Rusz, których prace prezentowaliśmy w cyklu #DobryPlakat. Zachęcaliśmy także do spędzenia weekendu w… teatrze i oglądania sztuk on-line. „Bliskości nie mierzy się w metrach. Bądź blisko. Zachowaj odstęp” – jedno z haseł, które pojawiły się na naszych nośnikach w kampanii Krakowskiego Biura Festiwalowego, mogłoby stać się mottem wielu naszych działań w czasie kwarantanny. Zaprosiliśmy także na nasze nośniki hotelarzy, promując odpoczynek w hotelach w Polsce. „Drodzy Goście, tęsknimy za Wami!” – było hasłem kampanii organizowanej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego – IGHP. Branża zachęcała podróżujących do pobytu w hotelach, podkreślając odpowiednie przygotowanie do przyjęcia gości.

Specjalną ofertę #AMSpoSąsiedzku przygotowaliśmy z myślą o lokalnych przedsiębiorcach – firmach, które zwłaszcza w trudnym okresie spowodowanym pandemią muszą stale podkreślać swoją obecność, a dzięki nam mogą stać się jeszcze bardziej widoczne. Z kolei branży kultura zaoferowaliśmy wsparcie pod nazwą #AMSwspieraKulturę.

Mieliśmy zupełnie inne plany na 30 urodziny. Jednak sytuacja w Polsce i na świecie je skorygowała i wszyscy musieliśmy odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Ale zmiana to nie tylko konieczność dostosowania się, ale także szansa dla kreatywności i solidarności. Mamy Nadzieję, że po raz kolejny dowiedliśmy, że możecie na nas liczyć. Przecież widzimy się poza domem. Od 30 lat!