Rusza 26. edycja Galerii Plakatu AMS – najważniejszego konkursu na plakat społeczny w Polsce. Od ponad dwóch dekad projekt inspiruje twórców i zachęca do refleksji nad aktualnymi problemami współczesnego świata. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Pojutrze” i skłania do zadania sobie pytania: jaki będzie świat za chwilę – pojutrze?
Autorką oprawy graficznej tegorocznej edycji jest Natalia Bugaj – laureatka 29. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie.
– Gdyby nasi poprzednicy myśleli o świecie w kategorii pojutrze, może nie bylibyśmy teraz w miejscu, w którym się znajdujemy. Dlatego my zacznijmy myśleć, co będzie pojutrze. Niech z tego myślenia coś powstanie. Najpierw plakat, a potem… Kto wie?
– zachęca Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS.
– Po jubileuszowym roku, konkurs Galerii wchodzi w nową odsłonę – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka pionu marketingu i sprzedaży, członkini zarządu AMS. – Stawiamy na krótsze, wyraziste hasła, współpracę z młodymi twórcami i nowe elementy, jak udział laureata w jury czy webinar dla uczestników. Cieszymy się ogromnie, że autorką oprawy graficznej tegorocznej edycji została Natalia Bugaj – laureatka 29. Międzynarodowego Biennale Plakatu. Jej charakterystyczny styl i świeże spojrzenie idealnie wpisują się w ideę tegorocznego hasła, czyli „Pojutrze” – dodaje Grażyna Gołębiowska.
Partnerem wspierającym 26. edycję konkursu jest Turboposter, koło naukowe ASP w Warszawie. Tworzą je studenci i młodzi twórcy zainteresowani projektowaniem graficznym, plakatem i komunikacją wizualną. Koło powstało z potrzeby eksperymentowania z formą. Organizuje warsztaty, wystawy i akcje w przestrzeni miejskiej, a jego członkowie biorą udział w konkursach i projektach artystycznych.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 21 listopada 2025 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.
Werdykt jury poznamy do 2 grudnia 2025 r. Zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2026 r., a wybrane prace będą również prezentowane na innych nośnikach AMS w przestrzeni miejskiej.
Wyboru laureatów/laureatek dokona jury w składzie:
Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Polska. Partnerem wspierającym jest Turboposter, partnerami są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, a patronami medialnymi – Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Radio TOK FM, Chilizet, sieć kin Helios oraz Grupa Agora.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej:
galeriaplakatu.ams.com.pl.