Ponad połowa klientów centrów handlowych odwiedza je przynajmniej raz w tygodniu, oferty przegląda online ale decyzje zakupowe podejmuje w sklepie stacjonarnym najczęściej kupując odzież, kosmetyki, buty czy artykuły spożywcze – wynika z badania „Klient galerii handlowej pod lupą insighty i persony” przygotowanego przez SW Research i AMS. Co ciekawe, nie ma istotnych różnic między kupującymi w największych ośmiu miastach Polski a konsumentami spoza G8.
– W planowaniu kampanii OOH często spotykane jest przekonanie, że warto koncentrować się na ośmiu największych aglomeracjach. Wyniki najnowszego badania SW Research i AMS pokazują jednak, że to założenie wymaga rewizji – podkreślił Waldemar Kruk, Head of Business Intelligence w AMS. – Ponadto brak istotnych różnic w percepcji reklamy oznacza, że kampanie Digital Indoor w galeriach handlowych można bez obaw rozszerzać poza G8. To ogromna szansa na szybkie zwiększenie zasięgu. G8 zamieszkuje 33% populacji, co oznacza, że adresowanie kampanii tylko tam pomija 67% potencjalnych odbiorców – dodał Waldemar Kruk.
Analiza zachowań klientów galerii handlowych w G8 i poza G8 dowodzi, że różnice w stylach zakupowych są nieistotne statystycznie.
– Konsumenci robiący zakupy poza G8 szukają w centrach handlowych takich samych produktów i usług jak mieszkańcy G8. Niewielkie różnice wynikają głównie z mniejszej liczby obiektów handlowych poza G8 przypadających średnio na miasto, a nie z odmiennych preferencji – zaznaczył Edward Korbel, ekspert ds. badań w SW Research.
Autorzy badania przeanalizowali też zauważalność i odbiór reklam na ekranach cyfrowych.
Raport „Klient galerii handlowej pod lupą insighty i persony” z opisem wyników badania dostępny jest pod adresem – https://ams.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/Klient-galerii-handlowej-pod-lupa.pdf