O nas / Aktualności

Klient centrum handlowego pod lupą – badanie SW Research i AMS obala mity

Klient centrum handlowego pod lupą – badanie SW Research i AMS obala mity

Ponad połowa klientów centrów handlowych odwiedza je przynajmniej raz w tygodniu, oferty przegląda online ale decyzje zakupowe podejmuje w sklepie stacjonarnym najczęściej kupując odzież, kosmetyki, buty czy artykuły spożywcze – wynika z badania „Klient galerii handlowej pod lupą insighty i persony” przygotowanego przez SW Research i AMS. Co ciekawe, nie ma istotnych różnic między kupującymi w największych ośmiu miastach Polski a konsumentami spoza G8.

– W planowaniu kampanii OOH często spotykane jest przekonanie, że warto koncentrować się na ośmiu największych aglomeracjach. Wyniki najnowszego badania SW Research i AMS pokazują jednak, że to założenie wymaga rewizji – podkreślił Waldemar Kruk, Head of Business Intelligence w AMS. – Ponadto brak istotnych różnic w percepcji reklamy oznacza, że kampanie Digital Indoor w galeriach handlowych można bez obaw rozszerzać poza G8. To ogromna szansa na szybkie zwiększenie zasięgu. G8 zamieszkuje 33% populacji, co oznacza, że adresowanie kampanii tylko tam pomija 67% potencjalnych odbiorców – dodał Waldemar Kruk.

Analiza zachowań klientów galerii handlowych w G8 i poza G8 dowodzi, że różnice w stylach zakupowych są nieistotne statystycznie.

  • Częstotliwość wizyt: zarówno w G8, jak i poza G8 większość klientów odwiedza galerie co najmniej raz w tygodniu (ok. 51–54%).
  • Zakres usług i produktów: struktura kupowanych produktów oraz korzystanie z usług jest niemal identyczne w obu grupach.
  • Sposób robienia zakupów: klienci w całej Polsce łączą kanały online i offline w podobny sposób – przeglądają oferty w internecie, ale decyzje zakupowe podejmują w sklepie stacjonarnym lub korzystają z opcji „zamów online – odbierz w galerii”.

– Konsumenci robiący zakupy poza G8 szukają w centrach handlowych takich samych produktów i usług jak mieszkańcy G8. Niewielkie różnice wynikają głównie z mniejszej liczby obiektów handlowych poza G8 przypadających średnio na miasto, a nie z odmiennych preferencji – zaznaczył Edward Korbel, ekspert ds. badań w SW Research.

Autorzy badania przeanalizowali też zauważalność i odbiór reklam na ekranach cyfrowych.

  • Ponad połowa badanych klientów (ok. 54%) zauważa reklamy na ekranach w galeriach handlowych – różnice między G8 a pozostałymi miastami są minimalne (G8: 54,3%, poza G8: 53,1%)
  • Pozytywny odbiór: reklamy przyciągają uwagę czterech na pięciu osób, które je zauważają (ok. 80%), nie przeszkadzają im (78%) i zyskują na atrakcyjności, gdy pojawiają się dodatkowe treści informacyjne (76%)
  • Motywacja do działania: ponad połowa badanych deklaruje, że reklama na ekranie skłoniła ich do zakupu lub wyszukania informacji o produkcie (G8: 53,7%, poza G8: 52,9%)

Raport „Klient galerii handlowej pod lupą insighty i persony” z opisem wyników badania dostępny jest pod adresem – https://ams.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/Klient-galerii-handlowej-pod-lupa.pdf