Zielona przyszłość OOH – kampanie, które inspirują
Coraz więcej firm podkreśla w swoich kampaniach znaczenie środowiska.
Reklama Out-of-Home staje się przestrzenią, w której pomysłowość łączy się z dbałością o planetę. Marki coraz częściej biorą odpowiedzialność nie tylko za to, co mówią, ale też za to, w jaki sposób to robią, wybierając rozwiązania przyjazne dla środowiska. To pokazuje, że reklama OOH może być nie tylko skuteczna, ale i prośrodowiskowa.
Gdy reklama staje się manifestem – IKEA „Here Comes the Sun”
W kampanii „Here Comes the Sun” zrealizowanej w 2024 roku w Sztokholmie, IKEA postawiła na proste, ale pomysłowe rozwiązanie. Zamiast standardowego nośnika reklamowego wykorzystano lustro, które odbijało światło słoneczne na zacienione kawiarnie. Dzięki systemowi GPS instalacja śledziła pozycję słońca i automatycznie dopasowywała kąt odbicia światła zapewniając przechodniom więcej ciepła i komfortu. Nie było potrzeby korzystania z energii elektrycznej ponieważ instalacja w pełni wykorzystywała naturalne zasoby.
Kampania pokazała, że reklama może nie tylko przyciągać uwagę, ale także uświadamiać jak ważne jest korzystanie z energii odnawialnej. To przypomnienie, że nawet drobne rozwiązania mogą mieć duże znaczenie i realny wpływ na nasze otoczenie.
O niewidzialnym zagrożeniu – CarrefourSA „Ghost Town”
Coraz więcej kampanii zwraca również uwagę na problemy wynikające z kryzysu klimatycznego. Marki przypominają o konieczności troski o środowisko, zanim zmiany staną się nieodwracalne. Przykładem takiego podejścia jest kampania CarrefourSA.
W ramach akcji „Ghost Town” CarrefourSA zmieniło nadmorską miejscowość Ocaklar w opustoszałą wioskę oplecioną sieciami rybackimi, by zwrócić uwagę na zagrożenie, jakim są sieci widma. Pozostawione w morzu, przez lata dryfują pod wodą, zabijając morskie organizmy i niszcząc ekosystemy.
Odzyskane z dna morza sieci zawieszono na budynkach, by zwrócić uwagę na skalę zanieczyszczenia oceanów. Jak widać, odpowiedzialna kampania może nie tylko przyciągać wzrok, ale również kierować uwagę na kluczowe kwestie.
Przyszłość z nowej perspektywy – TV 2 Denmark ,,The Copenhagen Bench’”
W ramach kampanii „The Copenhagen Bench” w Danii pojawiły się ławeczki podniesione o 85 cm, symbolizujące przewidywany wzrost poziomu mórz do końca wieku. Ławeczki wykonane z recyklingowanego drewna i metalu, zostały ustawione w centralnych punktach największych miast, by zwrócić uwagę na realne konsekwencje zmian klimatu.
Instalacja przyciągnęła wzrok przechodniów i skłaniała do refleksji o odpowiedzialności za ochronę środowiska. Przypomniała również, że jeśli zmiany klimatyczne będą postępować, niektóre obszary, które dziś zamieszkujemy, mogą zostać zalane.
Rośliny, które ,,nie powinny’’ istnieć – Corona „Impossible Plants”
W ramach kampanii „Impossible Plants” w Tokio pojawiły się plakaty z wizerunkami roślin, które pozornie nie miały szans przetrwać w przestrzeni miejskiej, a jednak udało im się zakorzenić i rosnąć.
Plakaty z roślinnością nie tylko zaciekawiły przechodniów, ale również przypomniały, że nawet w najbardziej wymagających warunkach, natura potrafi znaleźć sposób, by przetrwać. Kampania zwracała też uwagę na poważny problem niedoboru witaminy D w Japonii, gdzie większość mieszkańców zmaga się z tym deficytem. Kontakt ze słońcem i natura mają kluczowe znaczenie dla zdrowia człowieka oraz kondycji roślin.
To pokazuje, że odpowiedzialna reklama OOH potrafi nie tylko przyciągać wzrok, ale także poruszać współczesne problemy, łącząc symbolikę z przekazem. Sprawdź, jak kampania działała w rzeczywistości TUTAJ
Rozwiązanie, które zmienia codzienność – AMS ,,ANT!SMOG Backlight’’
Marki coraz częściej łączą przekaz z realnym działaniem. Reklama przestaje być jedynie narzędziem do zwracania uwagi na problemy środowiskowe, a coraz częściej staje się częścią ich rozwiązania.
Przykładem takiego podejścia jest ANT!SMOG Backlight od AMS pokryty specjalną powłoką fotokatalityczną, która pod wpływem światła słonecznego, aktywuje proces oczyszczania powietrza z tlenków azotu. To jedne z najgroźniejszych miejskich zanieczyszczeń. Związki te przyczyniają się między innymi do powstawania smogu, kwaśnych deszczy czy nagrzewania powietrza, a ich obecność negatywnie wpływa na zdrowie mieszkańców.
ANT!SMOG Backlight o powierzchni 32 metrów kwadratowych potrafi oczyścić powietrze na obszarze porównywalnym z lasem zajmującym ponad dwa tysiące metrów kwadratowych. To nie tylko technologia, ale realny krok w kierunku czystszego powietrza w miastach. Takie rozwiązania pokazują, że reklama może iść w parze z ochroną środowiska, a przestrzenie miejskie, stawać się miejscem pozytywnych zmian.
Jeśli interesują Cię rozwiązania wspierające środowisko zajrzyj do naszej EKO oferty – TUTAJ.