Blog / Reklama z misją. Jak połączyć aktywność reklamową z kompensacją wpływu na środowisko?

Reklama z misją

Neutralność klimatyczna, odpowiedzialność społeczna i ekologiczna świadomość – to misja współczesnych marek, dla których działania prośrodowiskowe, to istotny cel, który skutecznie realizują. Takiej postawy oczekują również konsumenci.  

Według badania przeprowadzonego w 2022 r. przez Fundację Team Lewis i HeForShe, młodzi ludzie na całym świecie najbardziej zaniepokojeni są stanem środowiska. Potwierdza to badanie Deloitte, wg którego pokolenie Z przyjmuje bardziej zrównoważone zachowania niż jakakolwiek inna grupa: 50% zmniejszyło ilość kupowanych produktów, a 45% przestało kupować określone marki z powodu obaw o zrównoważony rozwój lub etykę. 

Jak sytuacja wygląda w Polsce? 

Polacy dobrze znają pojęcia z zakresu ekologii tj. segregacja śmieci, recykling czy energia odnawialna, a ich świadomość ekologiczna w tym temacie rośnie. Wpływ na ten wzrost ma wiele czynników, przede wszystkim komunikacja i rozwiązania systemowe. Co piąty Polak zachowuje się wzorowo, jeśli chodzi o dbanie o środowisko i globalne myślenie o ekologii – wynika z badania Open Research. 

Z kolei raport Consumer Life przygotowany przez firmę badawczą GfK wskazuje, że ochrona środowiska jest ważna dla 61 proc. Polaków. Z ekologiczną świadomością konsumentów w parze idzie odpowiedzialność i troska marek o środowisko. Coraz więcej osób uważa, że działania ekologiczne firm to nie tylko kwestia dobrej woli, ale i obowiązek przedsiębiorstw.  

55 proc. Polaków uważa, że biznes musi brać odpowiedzialność za ochronę środowiska

Źródło: GfK raport Consumer Life  

Wyzwania przed reklamodawcami, jak dotrzeć do świadomego konsumenta

Świadomość konsumencka i łatwość weryfikacji działalności sprawia, iż marki stoją przed wyzwaniem. Zaspokojenie potrzeb odbiorców i faktyczne wspieranie ekologii to szansa na wyróżnienie się spośród działań konkurentów lub podkreślenie wagi eko działań w całym obiegu przedsiębiorstw. Takich prośrodowiskowych rozwiązań i działań oczekują mieszkańcy, którym bliska jest idea zrównoważonego rozwoju i ochrony naszej planety. Spójna z celami środowiskowymi komunikacja marki opiera się na działaniach w duchu społecznej odpowiedzialności reklamy, dlatego marki poszukują rozwiązań, które są prawdziwe, spójne i wyraźnie mają wpływ na środowisko.  

Na co zwrócić uwagę? Jakie aktualnie są możliwości eko świadomej reklamy  

W czerwcu 2022 r., dzięki partnerstwu Lenovo i AMS, na ulicach polskich miast można zobaczyć pierwszą w pełni zintegrowaną eko-kampanię Out-of-Home. Do promocji usługi CO2 Offset oraz ThinkPada X1 NanoThinkPada X1 Carbon 9. generacji został wybrany zestaw proekologicznych rozwiązań, wykorzystujący świadomą rozbudowę największego w Polsce systemu EKO wiat AMS oraz zamknięty obieg materiałów reklamowych. 

Lenovo w kampanii marki ThinkPad w pełni wykorzystało ekologiczne możliwości reklamy Out-of-Home spójne z filozofią produktu, który ułatwia konsumentom włączanie się w proces odbudowy środowiska. Marka, dzięki rewolucyjnemu rozwiązaniu CO2 Offset Service, zapewnia klientowi gwarancję kompensacji emisji CO2, obejmującą produkcję, wysyłkę i 5-letni cykl użytkowania produktu. Usługę tę realizuje poprzez tworzenie nowych lub rozbudowywanie już istniejących projektów, które przyczyniają się do redukcji CO2, pozyskiwania odnawialnej energii i wspierają ochronę środowiska. 

Celem Lenovo jest zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisku i tworzenie prośrodowiskowej komunikacji, korzystając również z możliwości reklamy spójnej ze swoją misją. 

Kampania Lenovo na eko wiacie AMS

Prawie 100 m2 nowej zieleni w miastach

Marka skorzystała z eko rozwiązań, które kompleksowo uwzględniają troskę o środowisko. W ramach partnerstwa Warszawa zyskała jedenaście nowych EKO wiat, które stały się częścią największego w Polsce systemu EKO przystanków przyjaznych środowisku. Jest to w pełni rozwiązanie typu nature-based solutions – inspirowane i wspierane przez naturę, opłacalne – zapewniające korzyści środowiskowe, społeczne i ekonomiczne.

Ponadto plakaty umieszczone na nośnikach EKO Premium Citylight biorących udział w kampanii AMS zostały wydrukowane na specjalnym materiale, do którego zadruku wykorzystano farby ekologiczne.

Całość realizowana jest w pełni zamkniętym obiegu materiałów reklamowych, które po zakończeniu akcji zostaną poddane 100 proc. certyfikowanemu recyklingowi.

Jak realizować cele marketingowe zgodnie z filozofią – Bądź SMART i EKO-skuteczny

Reklamy marek w duchu EKO, spójnych z wizerunkiem marki i zgodne z wartościami produktu zapewniają wzmocnienie przekazu i ułatwiają podejmowanie decyzji zakupowych przez świadomych klientów. 

 Co czwarty Polak przyznaje, że chętnie wybierze określoną markę zamiast innej tylko dlatego, że wspiera ona słuszną sprawę. 

 Źródło: GfK raport Consumer Life  

Wiarygodność marki przekłada się na skuteczność jej działań reklamowych. Reklama Out-of-Home odpowiadająca na wymagania współczesnego konsumenta, tworzona w zgodzie z wartościami eko i troską o środowisko jest dostępna tu i teraz. Wystarczy po nią sięgnąć. 

Nasz Serwis korzysta z plików cookies. Wiąże się to z przechowywaniem plików cookies w Twojej przeglądarce oraz przetwarzaniem przez AMS S.A. danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych (dodatkowe informacje możesz znaleźć w Polityce Prywatności). Przez dalsze korzystanie z naszego Serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

OK