Blog / Nadchodzi kolejna rewolucja. Czas na Out-of-Home!

Nadchodzi kolejna rewolucja

Czas na Out-of-Home!

Transformacja cyfrowa wszystkich kanałów mediowych sprawia, że komunikacja reklamowa jest coraz efektywniejsza. Pakietowe podejście do zakupu mediów — które stawia na skuteczność dotarcia do precyzyjnie wybranej grupy docelowej — teraz trafia także do OOH. To jeden z efektów rewolucyjnego rozwoju Digital OOH w Polsce.

AMS otwiera sprzedaż pakietową SMART PACK

Pakietowy zakup reklamy w ramach wybranej kampanii jest od lat znany w innych kanałach komunikacji. Przypomnijmy, że idea ta opiera się na założeniu, iż reklamodawca nie skupia się na tym, gdzie ma pojawić się jego reklama, lecz na skutecznym dotarciu do wybranej grupy docelowej. Innymi słowy, marka adresuje swój produkt czy usługę do konkretnych klientów i do nich kieruje przekaz reklamowy. To oznacza, że czasy, w których istotą była lokalizacja reklamy – zarówno w tradycyjnych kanałach, jak i cyfrowych – odchodzi do historii.

Efektywność reklamy nie tylko w internecie

Oczywiście, w minionych latach prym pod względem skuteczności i optymalizowania nakładów reklamowych wiódł online. Internet sprawił, że można było w czasie rzeczywistym ingerować w przebieg kampanii reklamowej, a także znacznie precyzyjniej niż w tradycyjnych mediach docierać do pożądanych przez reklamodawcę odbiorców. Digitalizacja zmieniła reguły gry, a to co najlepsze z reklamy online zawitało również do mediów offline, tworząc niezliczone możliwości zarządzania kampaniami w czasie rzeczywistym. Czy otworzyło to nowe drzwi dla mediów tradycyjnych? Tak! To początek rewolucji, która pozwala w czystej formie wprowadzić pakietowy zakup mediów oparty o dane. Dlaczego? Bo to dostawca mediów ponosi 100% odpowiedzialność za skuteczność kampanii — czyli za liczbę dostarczonych parametrów mediowych, w skrócie: ilości wyświetleń reklamy w rozmaitych mediach czy kanałach z uwzględnieniem widowni, która stanowi pożądana grupę docelową.

Pakietowe podejście do zakupu mediów rewolucjonizuje właśnie rynek OOH w Polsce

Transformacja cyfrowa — która w Out-of-Home oznacza rozpowszechnienie się digitalowych nośników — sprawia, że to podejście zyskuje na popularności. Marki bowiem mogą skuteczniej zarządzać swoimi budżetami reklamowymi, i trzymając rękę na pulsie dbać o efektywność kampanii. Rosnąca popularność Digital OOH sprawiła, że pakietowe podejście do zakupu mediów rewolucjonizuje właśnie rynek OOH w Polsce i dotyczy również klasycznego segmentu tej reklamy.

Digital napędza wzrosty w OOH

Według danych Gemius Mediapanel, zasięg cyfrowej reklamy w sieci AMS jest najwyższy w Polsce i sięga poziomu 88.65 proc. Oznacza to dotarcie do przeszło 29 milionów Polaków (wg Gemius, grudzień 2024). Najważniejsza jednak w ofercie lidera DOOH jest możliwość precyzyjnego planowania kampanii — właśnie w podejściu pakietowym, które dotąd kojarzone było z innymi kanałami dotarcia.

AMS w ostatnim czasie rozwijał nie tylko sieć Digital Citylightów we wiatach przystankowych, lecz postawił również na cyfrową rewolucję w indoorze — rozwijając sieć nośników w galeriach handlowych w całej Polsce (obecnie w 87 obiektach w całym kraju) czy też w klubach fitness klasy premium. W minionym roku lider rynku wprowadził m.in. nośniki Digital Cityscreen z formatem wideo i efektem 3D, a także elastyczne podejście do czasu emisji spotów we wszystkich cyfrowych nośnikach.

Digital Cityscreen z formatem wideo i efektem 3D z oferty AMS

Co więcej, po latach prac i testów, DOOH dołączył do Mediapanelu — kluczowego z punktu widzenia porównywania medium z innymi kanałami reklamowymi (outdoor w Polsce zyskał dzięki temu kontekst cross—mediowego porównania).

SMART PACK, czyli kampania modułowa ulokowana w pakietach

Kolejnym krokiem zgodnym z rynkowymi trendami — w duchu pakietowego podejścia do zakupu mediów — jest wprowadzenie przez AMS nowej oferty SMART PACK. Zapewnia ona dotarcie do określonej, precyzyjnie wybranej, grupy docelowej z użyciem odpowiednich do konkretnego celu nośników. Co ważne, podejście to zakłada wykorzystanie tak cyfrowych, jak i klasycznych nośników, co tym bardziej zwiększa skuteczność komunikacji. Reklamodawca w tym modelu definiuje kampanię według czterech wskaźników:

  • grupa docelowa;
  • zasięg geograficzny;
  • intensywność emisji;
  • format kreacji.

Co więcej, marka stawiając na to właśnie podejście, zyskuje dostęp do platformy PAKIETOMAT, dostarczającej szeregu wskaźników niezbędnych do planowania kampanii.

Oferta SMART PACK to opcja zakupu kampanii reklamowej, zapewniającej dotarcie do określonej widowni

„Stale pracujemy nad poprawą jakości współpracy oraz dostosowaniem oferty do oczekiwań klientów, dzięki czemu otrzymują oni coraz nowocześniejsze rozwiązania w duchu SMART OOH. Chcemy działać szybciej, łatwiej i wygodniej, dlatego przygotowaliśmy SMART PACK, którego istotnym elementem jest aplikacja umożliwiająca optymalny dobór rozwiązań i elastyczne łączenie segmentu klasycznego z Digital OOH” – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka pionu marketingu i sprzedaży, członkini zarządu AMS.

***

Rewolucja cyfrowa, której jesteśmy świadkami i nierzadko bezpośrednimi uczestnikami, dostarcza markom nowych możliwości. Zwłaszcza w kontekście precyzyjnego dotarcia do pożądanych grup klientów oraz ich lojalizowania. Jednocześnie rozwój DOOH sprawia, iż reklama Out-of-Home po raz kolejny okazuje się ważnym kanałem komunikacji marketingowym.

Poznaj nasze SMART PACK-i i wejdź na pakietomat.pl.