O nas / Aktualności

Wyniki 5. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

Zadaniem uczestników było zaprojektowanie oryginalnego plakatu reklamującego jubileuszowe 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, najstarszy i najważniejszy światowy przegląd sztuki plakatu. Jury pod przewodnictwem prof. Macieja Buszewicza z warszawskiej ASP oceniło 669 prac.

24 maja 2006 r. w czasie wernisażu wystawy pokonkursowej Galerii Plakatu AMS ogłoszono wyniki 5. edycji konkursu. Wystawa złożona z 64 prac, które przeszły do drugiego etapu głosowania jury, eksponowana jest w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Potrwa do 2 czerwca.

Nagrodę główną (7 tysięcy zł od firmy AMS) zdobyła Magdalena Drobczyk. Jej plakat od czerwca do września 2006 r. będzie oficjalnie reklamował jubileuszowe 20. Międzynarodowe Biennale w Warszawie na citylightach AMS.

Jury przyznało pięć wyróżnień. Otrzymali je:

1. Daniel Mizieliński
2. Marcin Zawicki
3. Marcin Dzbanuszek
4. Dawid Podsiedlik
5. Aleksandra Machowiak

W plebiscycie internautów, którzy oddali blisko 1700 głosów w portalu www.gazeta.pl, zwyciężył plakat autorstwa Witolda Gawłowicza.

Ponadto AMS we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych przygotował staże w agencjach reklamowych dla wybranych laureatów. Trzymiesięczny płatny staż zaoferował też patron medialny – tygodnik Media i Marketing Polska.

Prof. Janusz Górski, kurator konkursu, tak skomentował prace konkursowe i obrady jury:
„Było wiele plakatów, które wykorzystywały przede wszystkim znak biennale jako najważniejszy element. Znak ten jest jednak znany głównie zawodowcom z branży graficznej, natomiast zwykłym przechodniom z niczym się nie kojarzy. Inne prace posługiwały się stylistyką reklamową i zbyt słabo wyróżniałyby się na ulicy spośród innych komercyjnych przekazów. Plakat Magdaleny Drobczyk, nawiązując do undergroundowego komiksu, silnie przyciąga uwagę swoją odmiennością. Wygrał po intensywnej dyskusji między jurorami.”

Międzynarodowe Biennale Plakatu powstało w roku 1966 i jest pierwszą, najbardziej prestiżową i najbardziej znaną imprezą poświęconą plakatowi na świecie. Tegoroczny jubileusz 40-lecia jest jednym z najważniejszych wydarzeń kulturalnych w Polsce. Towarzyszy mu hasło „Warszawa – miasto plakatu”, a w ramach obchodów przygotowanych zostało szereg imprez okołobiennallowych.

Więcej informacji oraz program Biennale pod adresem: www.postermuseum.pl