O nas / Aktualności

Przystanki, kody QR oraz serwis internetowy – w kampanii AMS i OMD dla McDonald’s

Firma reklamy zewnętrznej AMS wraz z domem mediowym OMD prowadzą dla McDonald’s Polska kampanię wykorzystująca unikalny w skali Polski system informacji o komunikacji miejskiej dla mieszkańców i turystów. Kampania łączy technologię kodów QR z wiatami przystankowymi oraz działaniami w serwisie internetowym jakdojade.pl.; prowadzona jest w czerwcu na 600 wiatach w Warszawie i 1813 w Krakowie.

Na potrzeby kampanii opracowano specjalne karty informacyjne, które zamieszczono w gablotach przy rozkładach jazdy. Każdej wiacie nadano indywidualny kod QR, który po zeskanowaniu przenosi bezpośrednio na stronę serwisu jakdojade.pl. Użytkownikowi wskazywane jest na mapie cyfrowej dokładne położenie wiaty, przy której się aktualnie znajduje. System umożliwia wpisanie adresu docelowego lub wybranie gotowych obiektów z opracowanej listy (stadion, strefa kibica, lotnisko itp.). Po wybraniu żądanej lokalizacji docelowej użytkownikowi wskazywane są możliwe połączenia wykorzystujące aktualne rozkłady jazdy.

Dodatkowo na mapie miast zamieszczono lokalizacje McDonald’s oraz przygotowano listę adresową tych punktów. Akcja wspierana jest banerami reklamowymi na stronie www.jakdojade.pl, na „lekkiej” wersji tej strony w telefonach komórkowych oraz w aplikacji Android. Na potrzeby kampanii firma AMS uruchomiła stronę www.amsdigital.pl, na której zamieszczono bezpośrednie linki do pobrania czytników kodów QR. Kampania realizowana jest we współpracy z krakowskim Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym i warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego.

– Realizowana kampania z perspektywy klienta McDonald’s ma bardzo wiele zalet. Łączy tradycyjną formę reklamy outdoorowej w postaci obecności marki na przystankach z nowoczesnym rozwiązaniem pozwalającym przenieść konsumenta w świat wirtualny, gdzie może kontynuować komunikację z marką. Jednak podróż ta jest nie tylko interaktywna i promuje markę jako innowacyjną. To, co jest bardzo istotne z perspektywy McDonald’s, to duży potencjał na wspieranie biznesu – kampania w naturalny sposób zachęca do odwiedzenia restauracji. W naszej ocenie ogromną zaletą tego rozwiązania jest również fakt, że oferujemy konsumentom realną wartość w postaci pomocnej aplikacji. Liczymy na to, że będzie miało to decydujące znaczenie dla skanowania QR kodów. AMS decydując się na start oferty w okresie EURO, podjął naszym zdaniem, absolutnie dobrą decyzję. Okres, w którym oferowana aplikacja jest tak bardzo potrzebna (zmiany rozkładów jazdy), pozwala skutecznie ją wypromować i zdobyć wielu nowych użytkowników, którzy zapewne w dużej części pozostaną jej lojalni – mówi Beata Szcześniak, Dyrektor Zarządzający Macroscope OMD.

Kody QR (z ang. Quick Response) to dwuwymiarowe obrazki, zawierające zaszyfrowaną informację zapisaną w postaci czarno-białych punktów. Kraków i Warszawa są pierwszymi miastami, które wykorzystał kody QR do zwiększenia jakości obsługi podróżujących środkami komunikacji miejskiej.