O nas / Aktualności

Kontrowersyjna reklama we wrześniu w Warszawie

Kampanię antynikotynową, prowadzoną w sierpniu we wszystkich głównych miastach Polski, od września widać w Warszawie. Kontrowersyjne hasło „Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal dalej”, umieszczone w czarnej ramce, wywołało dyskusję wokół problemu nikotynizmu, co było zamierzeniem jej inicjatorów.

Kolejne zmuszające do refleksji hasła są kontynuacją poprzedniego sloganu. Na nośnikach AMS w Warszawie czytamy:
„Ryby nie mają płuc, a żyją. Spróbuj, czy ty też tak możesz. Pal dalej !”;
„Im szybciej zaczniesz palić, tym szybciej skończysz”;
„Pal! Nie przejmuj się – i tak zostaniesz z nami duchem”.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem palenia tytoniu i jego konsekwencji zdrowotnych.

Firma AMS zleciła Instytutowi SMG/KRC badania skuteczności kampanii antynikotynowej. Jest to również dobra okazja do zbadania siły oddziaływania kampanii outdoorowej, ponieważ w tej akcji wykorzystano wyłącznie nośniki reklamy zewnętrznej, bez udziału innych mediów.

„Mamy już wstępne wyniki, które pokazują, że ta kampania była ponadprzeciętnie widoczna. Blisko 50% respondentów z 1000-osobowej próby zadeklarowało, że widziało plakaty tej akcji. Dobry wynik potwierdza znaną w outdoorze zasadę: skuteczna kampania to błyskotliwa kreacja na plakacie plus bezbłędne planowanie i dobór nośników” – mówi Bartosz Barański, kierownik ds. Badań i Analiz w AMS.

Nasz Serwis korzysta z plików cookies. Wiąże się to z przechowywaniem plików cookies w Twojej przeglądarce oraz przetwarzaniem przez AMS S.A. danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych (dodatkowe informacje możesz znaleźć w Polityce Prywatności). Przez dalsze korzystanie z naszego Serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

OK