StartOferta

Skłodowska-Curie była kobietą! – 10. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

18.10.2010
			Skłodowska-Curie była kobietą! – 10. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS
Jubileuszowa – 10. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS organizowana jest pod przewrotnym hasłem Skłodowska-Curie była kobietą! Zadaniem uczestników będzie zaprojektowanie plakatu wspierajacego starania kobiet o równouprawnienie. Konkurs organizuje firma reklamy zewnętrznej AMS, patronują mu m. in. magazyn „Wysokie Obcasy” i Stowarzyszenie Kongres Kobiet.

O równouprawnieniu kobiet dyskutuje się od lat. Politycy, dziennikarze i naukowcy próbują odpowiedzieć na pytanie, czy kobiety i mężczyźni mają równe prawa i czy są traktowani podobnie. Galeria Plakatu AMS w każdej edycji podejmuje inny temat społeczny – w tym roku uczestnicy konkursu zmierzą się z tematem roli kobiet w życiu społecznym i politycznym.

– Skłodowska-Curie pojawiła się w haśle konkursu nieprzypadkowo. W przyszłym roku przypada setna rocznica przyznania jej Nagrody Nobla w dziedzinie chemii. A że rok 2011 proklamowano Międzynarodowym Rokiem Chemii, jego obchody staną się okazją m.in. do podkreślenia wkładu kobiet w światową naukę – podkreśla Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS.

Patronem głównym 10. edycji konkursu są „Wysokie Obcasy” – sobotni magazyn „Gazety Wyborczej”, w którym co tydzień ukazują się artykuły poświęcone kobietom. Tytuł opisuje nie tylko kobiety znane z pierwszych stron gazet, ale przede wszystkim takie, dzięki którym „kobiecy“ coraz częściej znaczy: kompetentny, stanowczy, skuteczny. Patronem merytorycznym 10. edycji Konkursu jest Stowarzyszenie Kongres Kobiet.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 15 listopada 2010 r., przesyłając je do audytora konkursu, firmy KPMG Audyt. Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  • Henryka Bochniarz, prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan,
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, 
  • Juliusz Donajski, prezes VFP Communications, wydawcy miesięcznika „Media & Marketing Polska”, 
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS, 
  • Maciej Kałkus, dyrektor artystyczny „Gazety Wyborczej”,
  • Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie, 
  • Katarzyna Sośnierz, dyrektor kreatywny Grey Group Warszawa
  • Ewa Wieczorek, redaktor naczelna „Wysokich Obcasów”. 

Prace oceniane przez jury w finale zostaną zaprezentowane podczas wystawy pokonkursowej, którą będzie można oglądać od 25 listopada w Fabryce Trzciny na ul. Otwockiej 14 w Warszawie. Zwycięski plakat będzie eksponowany na nośnikach AMS typu citylight w całej Polsce.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej www.galeria.ams.com.pl.

Nie tylko biznesDla klientów
BACK TO TOP