StartOferta

Polski rynek cyfrowej komunikacji OOH daleko za Europą

07.12.2017
 Polski rynek cyfrowej komunikacji OOH daleko za Europą
Polski rynek OOH wyraźnie odstaje od światowych standardów, zarówno pod względem uwarunkowań prawnych, jak i liczby nośników cyfrowych - wynika z raportu „Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju” przygotowanego przez infuture hatalska foresight institute na zlecenie AMS. 

Polski rynek DOOH jest jeszcze słabo rozwinięty. Reklama cyfrowa w przestrzeni publicznej spotykana jest coraz częściej, daleko jej jednak do rozpowszechnienia widocznego u zachodnich sąsiadów. Nie unikniemy cyfrowej rewolucji – na to wskazują światowe prognozy dotyczące tego rynku. Według danych PWC zawartych w raporcie „Global entertainment & media outlook 2017-2021” przewidywany jest znaczący wzrost wydatków na tę formę reklamy.

W Polsce obecnie problemem jest nie tylko brak nośników cyfrowych (zaledwie 0,7% całości rynku), ale także ich niska jakość. Zwykle jest to agresywna reklama w postaci migotliwych ekranów z krzykliwymi obrazami w bardzo kiepskiej jakości.

– Rozwiązania dobrze wpisujące się w przestrzeń publiczną, bazujące na nowoczesnym designie, respektujące zasady ochrony środowiska naturalnego, mające społeczną akceptację i dające w związku z tym szansę na dwustronną, inteligentną komunikację - to przyszłość Digital Out-of-Home. Mamy nadzieję, że raport otworzy szerszą dyskusję na temat miejsca i roli cyfrowego OOH zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w media planach, szczególnie tych przygotowywanych według strategii marketingu 4.0 – mówi Marek Kuzaka, Prezes Zarządu AMS.

Raport „Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju” opisuje polski rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej na tle krajów zachodnich. Można w nim znaleźć informacje o obecnej sytuacji, kierunkach rozwoju i przyszłości branży reklamy OOH, w tym opis uwarunkowań prawnych poszczególnych rynków, przykłady nośników i najciekawszych realizacji kampanii outdoorowych. Opisane zostały rynki w Londynie, Paryżu, Berlinie i São Paulo. Raport odpowiada m.in. na pytania: jakie formaty DOOH występują w tych miastach, jakie treści reklamowe są na nich wyświetlane, czy są one zależne od pory dnia, jak reagują na DOOH przechodnie, w jakich miejscach ustawiono ekrany, czy można do nich podejść oraz czy są interaktywne i jak lokalizacja wpływa na format nośników.

– Digital Out-of-Home to jedno z tych mediów reklamowych, które mają obecnie ogromny potencjał. Łączy bowiem świat fizyczny ze światem cyfrowym. Potencjał ten dostrzegają dziś nie tylko marki, ale coraz częściej także same miasta, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Niestety, w Polsce DOOH wciąż pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza w warstwie kreatywno-użytecznej – dodaje Natalia Hatalska założycielka i CEO infuture hatalska foresight institute.

Pełny raport „Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju” można pobrać na stronie http://dooh.ams.com.pl/ oraz http://infuture.institute/raporty/digital-out-of-home/.


Nie tylko biznesDla klientów
BACK TO TOP