StartOferta

Paweł Klimkowski zwycięzcą konkursu Galerii Plakatu AMS

21.11.2008
			Paweł Klimkowski zwycięzcą konkursu Galerii Plakatu AMS
Paweł Klimkowski zwyciężył w 8. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS, organizowanego w tym roku pod hasłem „Myśl rowerowo”. Zaprojektowany przez niego plakat będzie można zobaczyć na citylightach AMS w największych polskich miastach.

Jury konkursu przyznało także 5 wyróżnień: Elżbiecie Kaszubie, Michałowi Jońcy, Januszowi Płachno, Szymonowi Prandziochowi oraz duetowi: Piotr Żarczyński i Jan Sikora.

- Wydaje się, że autorzy, którzy w ogromnej większości są ludźmi młodymi i sami jeżdżą na rowerze, tym razem szczególnie mocno zaangażowali się w pracę nad projektami. Jury miało naprawdę bardzo trudne zadanie – komentuje prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu.

Wybór pracy nagrodzonej główną nagrodą poprzedziła burzliwa dyskusja. Zwycięski plakat (którego głównym orędownikiem był Piotr Młodożeniec) podzielił jury na dwie połowy: zdecydowanych zwolenników i zdecydowanych przeciwników tej pracy. - Konsensus ułatwiła decyzja, że na citylightach pokazywane będą, oprócz nagrodzonej pracy, także dwa wyróżnione plakaty autorstwa Michała Jońcy i Elżbiety Kaszuby – przyznaje prof. Janusz Górski.

Paweł Klimkowski, zdobywca głównej nagrody, tłumaczy, że przystępując do projektowania miał w głowie hasło „rower rządzi na ulicy”. – Dlatego sięgnąłem po rozwiązanie znane z ulicznych graffiti, gdzie wizualizacją słowa „rządzi” jest często właśnie korona. Bez niej to byłby po prostu rower. Usunąłem także wszelki zbędne ozdobniki, najważniejszy jest przecież przekaz zawarty w haśle konkursowym.

Zasiadająca w jury Magdalena Cielecka, aktorka i rowerzystka, przyznaje, że zwycięski plakat nie był jej faworytem, ale podoba jej się pomysł i dowcip widoczny w tym projekcie. - Mam tylko nadzieję, że tak oszczędna formalnie czarno-biała grafika będzie widoczna w mieście. Plastycznie, koncepcyjnie jest to bardzo fajne, ale nie jestem pewna czy w pełni oddaje hasło „Myśl rowerowo”. Stawiałam raczej na projekty, które bardziej przyciągną uwagę przechodniów – mówi. - Cieszę się, że w finale konkursu znalazły się aż dwie prace, które nominowałam – moim zdaniem to właśnie one wyrażają to, co było zadaniem konkursowym – kolorowo, wesoło przekazują, że jazda na rowerze jest czymś fajnym i pozytywnym.

Nagrodzone plakaty autorstwa Pawła Klimkowskiego, Michała Jońcy i Elżbiety Kaszuby zawisną na ulicach polskich miast na początku roku.

Dodatkowe nagrody ufundowało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Wybrani przez jury uczestnicy konkursu trafią na „short listę” w eliminacjach do konkursu Young Creatives. Najlepsze zespoły wyłonione w polskich eliminacjach wyjadą do Cannes zmierzyć się z teamami z innych krajów.
Nie tylko biznesDla klientów
BACK TO TOP