StartOferta

„5-10-15” – skuteczna kampania multiformatowa

16.01.2008
			„5-10-15” – skuteczna kampania multiformatowa
Wyższy o 15 proc. niż zakładano wzrost sprzedaży produktów marki „5-10-15” to efekt multiformatowej kampanii przeprowadzonej we wrześniu na nośnikach AMS przez firmę Komex. - Zadziałał efekt synergii nośników – komentuje wyniki Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS.

Zdaniem Doroty Kawalec, dyrektora marketingu w firmie Komex, do której należy marka „5-10-15”, kampania outdoorowa wyraźnie wpłynęła na wyniki sprzedaży sklepów firmowych. - Zrealizowana marża wzrosła o 23 procent, średnia marża – o 6 procent, a konwersja w czasie trwania kampanii była wyższa aż o 27 procent – wylicza. Jej zdaniem, wzrosty w tak wielu parametrach to skutek połączenia wyrazistej kreacji i odpowiedniego dopasowania nośników.

Przed rozpoczęciem kampanii marka „5-10-15” była praktycznie nieobecna reklamowo w mediach. We wrześniowej kampanii multiformatowej, której grupą celową były kobiety, wykorzystano tylko nośniki reklamy zewnętrznej. Plakaty „5-10-15” zawisły na billboardach i backlightach AMS w Bydgoszczy, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu, a wielkoformatowe siatki - w Krakowie i Warszawie.

Po zakończeniu kampanii i zbadaniu jej zauważalności przez Instytut Mareco Polska, okazało się, że plakat „5-10-15” widziało blisko trzydzieści procent kobiet w miastach, w których prowadzono kampanię. Najwyższe wskazania kampania osiągnęła w grupach kobiet w wieku 15-29 lat (36-38 proc) oraz wśród kobiet z wyższym wykształceniem (35,3 proc.). – Bardzo istotne jest dla nas to, że w czasie trwania kampanii, „5-10-15” było drugim pod względem rozpoznawalności brandem w kategorii odzież/obuwie reklamowanym na nośnikach reklamy zewnętrznej – podkreśla Dorota Kawalec.

Kampania „5-10-15” to kolejna kampania multiformatowa zrealizowana w tym roku przez AMS. Użyte w niej uniwersalne billboardy zapewniły równomierne „nasycenie" miast reklamą, zaś wyselekcjonowane nośniki z najwyższych segmentów (superpremium i spectacular) wzmocniły przekaz, nadając kampanii spektakularny charakter.

Firma Komex powstała w 1993 roku. Obecnie w całej Polsce prowadzi 92 salony z odzieżą dziecięcą.
Nie tylko biznesDla klientów
BACK TO TOP